16/2/2019
Op zaterdag stond onze wekker om 3.00 omdat we een vroege tour hadden geboekt in Addo Elephant park. Bij aankomst hebben we een twee uur durende tour gedaan met een gids in een jeep. We zagen al enkele dieren zoals een hyena, zebra’s, olifanten… Vervolgens trokken we het park in met onze eigen wagen. Dit was een super ervaring aangezien we nu zelf achter het stuur zaten en bewust konden zoeken naar sommige dieren. We zagen olifanten en leeuwen op 1 meter van onze auto. Echt fantastisch!! Moe maar voldaan keerden we terug naar huis en deden we even een powernapje. ’s Avonds waren we dan ook weer helemaal klaar om naar een food truck festival te vertrekken. Om 20.00 stond de dansvloer vol, inclusief wij!

17/2/2019
Op zondag sliepen we voor de eerste keer uit en genoten we van een lekker ontbijt op een heel gezellig terras. In de namiddag gingen we naar het dichtstbijzijnde strand. We zijn weer klaar voor een korte, maar krachtige stageweek.

18/2/2019- 19/2/2019
Op maandag en dinsdag waren we even schilders van dienst in de Unit van New Brighton. We schilderen de zijkant van de unit en de banden op de oprit. We gaven terug wat kleur aan de omgeving. Enerzijds was dit ons initiatief en anderzijds was dit een vraag van de mentor, aangezien er op woensdag belangrijke sponsors van Duitsland langskwamen. Ook de teachers en sommige jongeren van de ‘youth afdeling’ hielpen ons mee schilderen. We vonden het alleszins super leuk om dit te doen en ook de kinderen genieten van het eindresultaat.

20/2/2019
Vandaag was het een heel belangrijke dag in New Brighton aangezien de hoofdsponsor langskwam. We konden vandaag zien dat het geen gewone dag was. De teachers houden zich heel strak aan de daglijn, wat niet altijd het geval is. Er was ook heel wat stress aanwezig en af en toe werd er wel eens een leugentje voor bestwil verteld. Het bezoek is goed afgesloten met een nieuw contract van 5 jaar. Voor ons was het een hele leuke stagedag omdat de teachers echt het beste van zichzelf gaven. We hebben hierdoor echt veel bereikt met de kinderen. In de namiddag maakten we ons klaar voor ons lang weekend naar Knysna en Plettenberg.

21/2/2019-24/2/2019
We verbleven dit weekend 2 dagen in Knysna en 2 dagen in Plettenberg.
De eerste avond genoten we van een lekkere pasta in ‘The waterfront’. Donderdag hebben we in de voormiddag Knysna city verkent. In de namiddag namen we de boot richting ‘Knysna Lagoon and Knysna Heads’. Vervolgens deden we een mooie wandeling terug naar beneden. Zeker een aanrader!
Vrijdag gingen we nog even langs bij het strand en leerden we nieuwe mensen kennen bij een marktkraampje. Ze toonden ons de dolfijnen in de zee. We wandelden nog even op het strand en reden vervolgens door naar Plettenberg. Ondanks het toch wel een lange rit was, genoten we van de mooie uitzichten langs de Gardenroute.
Op vrijdagavond spraken we af in een restaurantje met 2 studenten van Artevelde die in Plettenberg verbleven. Het was een gezellige avond die we afsloten met chocolade fondue.
Zaterdagochtend gingen we naar een markt ergens tussen Plettenberg en Knysna. Het was een super gevarieerde markt met verschillende producten. Ook daar hebben we ontbeten. In de namiddag brachten we een bezoek aan Monkeyland. Het is een natuurreservaat waar verschillende apen vrij rondlopen. Ook bij onze rit naar Monkeyland, moesten we plots remmen omdat wat apen de weg overstaken. We sloten onze dag af aan het strand.
Zondag was onze laatste dag, maar zeker niet de minste. We deden prachtige wandeling op de Robberg. Maar het zou Lotte en Céline niet zijn, als alles vlekkeloos verliep. We deden hem achterstevoren, waardoor we een heel lang en stijl stuk in het zand naar boven moesten wandelen in plaats van naar beneden. Na 4 uur wandelen in de hitte, bereikten we een strandje en namen we een plonsje. Onderweg zagen we honderden zeehonden in de zee. Het was een mooie aflsuiten van een geslaagd weekend!
We keerden moe, maar voldaan terug naar huis.